Kā rīkoties, ja esi nejauši veikalā saplēsis kādu preci? Šo ir būtiski zināt pirms doties ar naudas maku uz kasi!

Daudzi pircēji nezina kā rīkoties, ja esi nejauši veikalā saplēsis kādu preci. Šo ir būtiski zināt pirms doties ar naudas maku uz kasi, jo reizēm ir tā, ka par šo preci nevajag maksāt. 

Reizēm veikalā var nejauši sabojāt preci, piemēram, aizķerot to ar elkoni un nomest zemē vīna pudeli vai nepagūstot ielikt gurķu burku groziņā, pirms tā izslīd no rokām. Kā rīkoties šādā situācijā?

Patērētāju tiesību aizsardzības likums paredz, ka pircējam nav jāmaksā par bojājumiem, ja prece nejauši sabojāta pirms tās iegādes. Tas nozīmē, ka nav nepieciešams segt izdevumus par saplēstu gurķu burku vai no rokām izkritušu ķirbi.

Tomēr likumā ir pants, kas nosaka, ka, ja prece tiek sabojāta tīšas rīcības rezultātā, piemēram, spēlējoties ar precēm vai mētājot tās, tad par šādiem zaudējumiem ir jāatbild.

Lielākā daļa veikalu ir aprīkoti ar videonovērošanas kamerām, kas palīdz izvērtēt, vai pircēja rīcība bijusi ļaunprātīga vai noticis nelaimes gadījums.

Šādi incidenti veikalos notiek katru dienu, tāpēc veikalu vadībai un personālam ir svarīgi atcerēties par sociālo atbildību un apsvērt, kā veidot tādu pieredzi, lai pircēji vēlētos atgriezties. Vai sabojātas preces vērtība ir līdzvērtīga uzņēmuma reputācijai?

Nav taisnīgi novelt visu atbildību uz pārdevēju. Katru situāciju vajadzētu izvērtēt no vairākiem skatpunktiem – no veikala vadības, darbinieku un klientu pozīcijām.

Lasi vēl: Visi to izjutīs: meteorologs pastāstīja, kad sāksies La Ninja un ko tas izraisīs laikapstākļos

Ja vadība uzskata, ka atbildība jāuzņemas vienīgi pārdevējiem, bet viņi nav saņēmuši skaidrus norādījumus, kā rīkoties, tas var novest pie tā, ka darbinieki pieprasīs atlīdzināt zaudējumus no klientiem.

Taču šādā situācijā uzņēmums varētu zaudēt kopējo reputāciju, jo, no vienas puses, izskatās, ka vadība ir “labā”, bet faktiski cieš veikala tēls.

Ejas un plaukti bieži ir pārkrauti ar precēm. Kāpēc šādi gadījumi ir tik bieži? Daudzos veikalos ejas un plaukti ir pilni ar produktiem. Pētījumi rāda, ka izvietojot preces papildu vietās, piemēram, īpašos stendos, veikalu ieņēmumi pieaug, un, protams, vadība vēlas šos ieņēmumus palielināt.

Šī stratēģija ir īpaši efektīva konkrēto produktu izvietošanā un pārdošanā…

Turpinājumu lasiet nākošajā lapā

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment